AVHÄMTNING

Lantligt beläget i Roslagen några mil norr om Stockholm (längs med E18 mot Norrtälje) har vi vårt lager och en enkel liten gårdsbutik. Observera att det är långt från Vallentuna Centrum.


GÅRDSBUTIK 

Vi har stängt gårdsbutiken för DROP-IN besök under våra öppettider (gäller även helger). Vi har istället öppet för avhämtning av förbeställda varor alla dagar i veckan (se öppettider nedan). 

FAQ 

Varför har ni bara avhämtning?
Covid19
Även om restriktionerna för Covid19 släppts, innebär besökare en personlig hälsorisk för oss på grund av riskgruppstillhörighet och avbruten vaccinering (relaterat till allvarligare biverkningar). Byggnadens utformning och det begränsade utrymmet gör det mycket svårt att hålla avstånd och vi har valt att fortsätta hålla helt stängt tills vidare. 

För dig som kund
Vårt sortiment har med åren vuxit sig större än vad som får plats i vår lilla gårdsbutik och vårt lager är fördelat mellan flera byggnader. Vi har därför ingen traditionell butik med alla varor på display för påseende och du får helt enkelt en mycket bättre överblick genom att titta på vårt sortiment i vår webbutik. Många färger och produkter finns inte heller klara och du kan behöva vänta länge medan vi bryter din färg, tillreder pulver- och pigmentblandningar, hämtar varor eller klipper till tyg.

Praktiska skäl
Att ha öppet för avhämtning av förbeställda varor i stället för att ta emot kunder är ett arbetssätt som fungerar smidigare för oss. Autenticos färger finns inte färdiga på hyllan, utan de hälls upp i burkar, bryts till önskad kulör och märks i samband med din beställning (i en annan byggnad). Det innebär en hel del pyssel för oss, vilket kan ta lite tid (speciellt om du behöver mer än en kulör). För att det ska fungera rent praktiskt behöver vi vara två personer på plats, en som tar hand om butik, kassa och kundrådgivning och en som blandar färg och hämtar varor. Tyvärr finns inte den möjligheten. 

Kan jag komma och titta på färgerna?
Det finns tyvärr inte mycket "färg" att titta på... utan vi använder oss av samma färgkartor och fan deck som vi säljer i vår webbutik. Vårt färgsortiment är alldeles för omfattande för att vi ska kunna måla upp äkta färgprover i alla olika färgorter och kulörer. Att bryta kulörer (Autentico), öppna burkar (Dixie Belle och Fusion) eller blanda färger (Milk Paint) för att måla upp prover för kunder att se och känna på handlar om en svindlande hög kostnad. Det är inget vi gör i förväg för att visa, utan endast i samband med beställning. Vi har tyvärr inte heller utrymme för (eller tid att måla) "visningsmöbler" utan behöver vartenda kvadratmeter till hyllor och varuförvaring. När det gäller Fusion och Dixie Belle förvaras de i genomskinliga plastburkar, men de kan inte användas som "färgprov" eftersom kulören ser annorlunda ut efter att färgen torkat.

Kan jag komma och titta på textil och möbler?
Önskar du komma hit för att titta på t.ex. textil eller våra handsnidna mahognymöbler så behöver det organiseras i förväg. Vi behöver förbereda och hämta det innan du kommer (förvaras på annat ställe). 

FAQ Mer


AVHÄMTNING AV FÖRBESTÄLLDA VAROR

Avhämtning är ett snabbt och smidigt alternativ för våra lokala kunder eftersom du inte behöver vänta medan vi bryter din färg, hämtar dina varor och gör i ordning din beställning.

  • Du beställer och betalar dina varor i förskott i vår webbutik (välj avhämtning som fraktalternativ i kassan). 
  • Vi bryter din färg och plockar din beställning i förväg och meddelar dig när den är klar att hämta.

FAQ 

Kan jag köpa till fler varor när jag hämtar min beställning?
Det beror på om det finns färdigt och lättillgängligt. Vill du lägga till färg och produkter från Fusion och Dixie Bell går det som regel bra, men vi bryter ingen färg från Autentico medans du väntar. OBS! Vi har ingen aktiv butikskassa, önskar du komplettera med något behöver du beställa det i vår webbutik (via din mobiltelefon). 

Kan ni skicka istället?
Om du ångrar dig och vill att vi skickar din beställning så kan du "köpa" en frakt i vår Webbutik.
Betala för fraktkostnaden här ⇒

FAQ Mer


 

ÖPPETTIDER 

Har vi ändrade öppettider eller stängt annonseras det ALLTID på den här sidan! Det gäller även röda dagar, storhelger, lov- och semestertider (på Facebook kan vi kan inte ange öppettiderna i ett format som är korrekt).

LUNCHÖPPET för avhämtning
Beställning behöver göras senast kvällen innan.
Måndag - Fredag: 11:00 - 13:00 (ingen föranmälan kärvs) 

KVÄLLSÖPPET för avhämtning
Beställning behöver göras senast kl 12:00 samma dag.
Måndag - Torsdag: 17:00 - 19:00 efter föranmälan till e-post: [email protected]

HELGÖPPET för avhämtning
Beställning behöver göras senast kvällen innan.
Lördag: 12:00 - 15:00 (ingen föranmälan krävs)
Söndag: 12:00 - 15:00 efter föranmälan till e-post: [email protected] 

FAQ 

Kan jag komma på annan tid?
På övriga tider ställs varorna ut i en box med kodlås för upphämtning vid önskat klockslag. OBS! Många produkter klarar inte extrem kyla eller hetta under en längre tid, det är därför viktigt att du kommer på avtalad tid (du bör komma inom en timma från angett klockslag). 

Föranmälan med önskemål om dag och tid sker till e-post: [email protected]

FAQ Mer


HITTA HIT

Painted Pieces Sweden AB

Kullängen 3B
186 96 Vallentuna